17.10.2010

Cele mai grele ghicitori

Cele mai grele ghicitori

Cine se-ngroapă-n pământ
Ca să scape de mormânt?
De ce iei, de ce creşte tot mai mare:
De ce pui, de ce scade tot mai tare.
(groapa)
Braţe şi trup are,
Cap, picioare n-are,
Ş-o ducem în spinare?
(cămaşa)
Uite-o, nu e,
În sus se suie
Ca o şuie!
(scânteia)
Zece strâng
Şi patru plâng?
(mulsul vacii)
Urechi n-am şi tot aud,
Gură n-am şi tot răspund,
Orice limbă îţi vorbesc
Fără să te păcălesc.
(ecoul)
Am patru picioare
Şi tălpi numai două?
(sania)
Beau apă, că n-am apă;
Că dac-aş avea apă,
Aş bea vin.
(morarul)
Am o casă cu două rânduri,
Sus dorm câinii,
Jos stăpânii.
(bordeiul)

"Sus, pe coama muntilor, Muntilor, caruntilor, Sta voinicul cel tepos, Vesnic verde si frumos..."
"Creste galbena, Lucioasa, Da-i putin Inecacioasa!"
"E o mingie rosioara si o baga mama in oala."
"Cine primavara vineri Pleaca toamna-n tari straine Purtand dorurile grele Pe sub nouri, pe sub stele?"
"Cine tine bine-n gura Tava plina de friptura ?"
"Noi avem un butoias Alb, voinic, parca-i de cas; Cercuri n-are si nici doage, Este bun cand mama-l coace !"
"Am doua vaci rosii: Cand le duc la apa, Se uita acasa; Cand le duc acasa, Se uita la apa."
"Ciorbe, supe, sarmalute Sosuri calde, chiftelute Pregateste iscusit Ca e mester la gatit."
"Sprintena si delicata Se adapa-nfiorata !"
"Cand e frig, Sta covrig, Iar cand vede un motan Sare ca un nazdravan !"
"O caruta mare, grea, Netrasa de boi si cai, Cara tot ce pui in ea !"
Va descurcati la cele fara raspuns??

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu